Festival fotografije VIZUALIZATOR u UK PALILULA

22 Nov 2016 u 17:00
Festival fotografije VIZUALIZATOR u UK PALILULA

Festival fotografije VIZUALIZATOR je događaj koji se održava po četvrti put u Beogradu, predstavljajući kompletnu panoramu fotografije kroz 10 izložbi, 4 tribine i 5 radionica.Festival naglašava osnovnu ideju da je fotografija važan deo savremene umetnosti, sociološki fenomen,moćno komunikaciono sredstvo ali i evidencija prošlih vremena. Festival Vizualizator održaće se u periodu od 16. do 25. Novembra 2016. godine. Festival će se odvijati na više istaknutih lokacija u gradu: UK PalilulaDom omladine Beograd, UK Parobrod, ArtgetGalerija, galerija GO Vračar, Jugoexport, Podzemna železnička stanica Vukov Spomenik, Galerija Akademije Umetnosti Beograd.

Program Festivala VIZUALIZATOR obuvata renomirane domaće i inostrane izlagače i predavače: Scott Brauer (SAD), Thobias Fäldt i Klara Källström (Švedska), Laurent Ziegler (Austria), Fotokolektiv Invert (Srbija), Fotodoks (Nemačka), Milan Živković (Srbija). Festival uključuje i izložbu za najbolju medijsku fotografiju pod nazivom PRESS PHOTO SRBIJA 2016 . Pored izložbi, festival uključuje tribine i radionice koje vode stručnjaci iz oblasti kulture, nauke i medija.

Glavno nastojanje projekta ‘’VIZUALIZATOR’’ jeste podizanje društvene svesti o estetskom, kulturološkom ali i pedagoškom značaju fotografije, čime se obogaćuje kulturni život i postiče medijska pismenost društva.

Program u UK Palilula, Multimedijalna sala, 22.11.2016. god. 17 h

Početak predavanja „INTERAKCIJA AUTORA I DELA U NOVINSKOJ FOTOGRAFIJI„ - Fotokolektiv INVERT

1. UVOD I PREDSTAVLJANJE - Dimitrije Goll

- Ko smo mi? Čime se bavimo i gde radimo?

-Šta nas pokreće i zašto smo izabrali taj poziv?

-INVERT, zašto?

2. PARALELNO BAVLJENJE PROFESIONALNOM NOVINSKOM FOTOGRAFIJOM I NEKOMERCIJALNIM

FOTO-BLOGOM - Dimitrije Goll

-Koliko jedno i drugo utiče na autora i koliko ga menja?

-Razlike u pristupu

-Emocije i šta ostaje posle?

-Kako okolina doživljava jedno a kako drugo?

-Uticaj bloga i posla na život

-Koliko stvari u sebi autor potiskuje a koje namerno provocira i budi?

3.FOTOGRAFIJA U MEDIJIMA 5 GODINA UNAZAD - Mitar Mitrović

-Stanje pre par godina i faktičko stanje danas

-Kako se osećamo kada radimo stvari koje ne volimo (tabloidi)

-Šta nam novinska fotografija omogućava i kako nam pomaže?

-Čuvanje autorske slobode i ličnog pečata

-Anegdota

4.SAMOINICIJATIVA I ZALAGANJE - Vladimir Živojinović

-Kontakti, odricanje, samoedukacija

-Društvene mreže

-Druženje i razmena iskustva sa iskusnijim kolegama

-Razmišljanje o samostalnim projektima i sprovodjenje istih

-Primer / Idomeni

5.KAKO NASTAJE NOVINSKA FOTOGRAFIJA DANAS - Petar Marković

-Inicijalna informacija

-Rad na terenu

-Komunikacija urednik/novinar

-Rad pod pritiskom

-Autorov uticaj na finalni proizvod

-Lična iskustva

6.ZAKLJUČAK I PROJEKCIJA - Petar Marković

-Šta ostaje na kraju dana?

-Emocija, uspomena ili praznina?

-Ko si ti? Fotograf, fotoreporter, paparaco ili foto-amater?

Program u UK Palilula, Multimedijalna sala,22.11.2016. god. 19 h

Svečano otvaranje izložbe ,,Na prazan stomak"- Fotokolektiv INVERT

Sa naslovom koji intrigira, izložba fotografija kolektiva INVERT, nas uvodi u tragikomičnu priču o nadrealnoj stvarnosti u kojoj živi običan čovek u našem društvu. Vođeni kolektivnim stavom da treba izvući u prvi plan i sačuvati od zaborava ono što se nalazi na marginama dnevnih novina, članovi iz ovog fotokolekiva su nam pripremili priču koja na jedan volšeban način dočarava atmosferu svakodnevnog života. Narativni sloj cele izložbe, a i pojedinačnih kadrova, stvaraju kod posmatrača osećaj grotesknog, uverenje da šou može da počne, majstor ceremonije vas poziva u svoj kabare. Presecanje tog cirkusnog kolorita sa sekvencama crno-belih fotografija potvrđuje onu Vendersovu devizu da ,,život je u boji, ali crno-belo je mnogo realnije.

,,Na prazan stomak" predstavlja jedan aritmični kardiogram života ,,običnih" i ,,odbačenih", svih onih kojima smo okruženi, i onih koji smo i sami, a od kojih okrećemo glavu i koje ne vidimo zaslepljeni pompeznošću monotonije i površnosti.

Iva Leković

(istoričar umetnosti)